Στατικές Διατάσεις : Απλοί πρακτικοί κανόνες για αποτελεσματικές διατάσεις

Οι διατάσεις (στατικές ή και δυναμικές) πρέπει να αποτελούν μέρος της προθέρμανσης αλλά και την αποθεραπείας των αθλητών. Δυστυχώς αρκετοί ίσως και οι περισσότεροι αθλητές αντοχής αμελούν, βαριούνται ή και ακόμα δεν πιστεύουν τόσο πολύ στις διατάσεις.Ομως ας δούμε μερικά απλά βήματα καθώς και ζητήματα που δεν πρέπει να αγνοούμε  ώστε να είναι αποτελεσματικές οι διατάσεις:

  • Είναι χρήσιμο εως απαραίτητο να έχει υπάρξει αερόβια προθέρμανση πριν να κάνουμε διατάσεις.
  • Κατά την διάρκεια των διατάσεων αναπνέουμε κανονικά. Αρκετοί αθλητές έχουν την κακή συνήθεια να κρατούν την αναπνοή τους κατά την διάρκεια των διατάσεων.
  • Αυξάνουμε την ένταση των διατάσεων σταδιακά. Είναι σπάνιο αλλά όμως μπορεί να επέλθει τραυματισμός από διατάσεις, εάν δεν έχει προηγηθεί καλή αερόβια προθέρμανση, κακή εφαρμογή της διάτασης ή ακόμα και εξαιτίας υπερβολικής διάτασης.
  • Μπορεί να νιώθουμε από την ένταση της διάτασης λίγο άβολα αλλά όχι πόνο.
  • Οταν κάνουμε διατάσεις τον χειμώνα πρέπει να είμαστε καλά ντυμένοι, έχοντας αλλάξει τα ιδρωμένα ρούχα.
  • Κρατάμε την κάθε διάταση για 30 δευτερόλεπτα τουλάχιστον. Προτείνουμε 30 δευτερόλεπτα στην προθέρμανση και 60 κατά την διάρκεια της αποθεραπείας.
  • Στις στατικές διατάσεις δεν κάνουμε ταλαντώσεις.
  • Μπορεί να κάνουμε διατάσεις σε όλο το σώμα όμως πρέπει να δίνουμε έμφαση, ανάλογα με το άθλημά μας σε κάποιες συγκεκριμένες μυικές ομάδες. Δίνουμε έμφαση στις μυικές ομάδες που παράγουν το έργο στην συγκεκριμένη μορφή άσκησης.
  • Σε σύνθετα αθλήματα όπως π.χ. το τρίαθλο ίσως  πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας και την προηγούμενη προπόνηση η οποία επηρεάζει και την επόμενη προπόνηση.